PROGRAM ROZWOJU PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W IŁŻY na rok 2015/2016




CHARAKTERYSTYKA PORADNI


Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Iłży obejmuje swoją opieką placówki oświatowo-wychowawcze z terenu Gmin: Iłża, Skaryszew, Wierzbica. Mieści się przy ul. M. Jakubowskiego 5.                                  
Kierunki, zadania i formy pracy Poradni określa Statut Poradni oraz Rozporządzenie MEN z dnia 1 lutego 2013r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno – pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz.Ust. z 2013r., poz. 199)


 CELE STRATEGICZNE

 

  • Podnoszenie standardów udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej wynikających z realizacji zadań statutowych poradnii.
  • Podnoszenie jakości zarządzania i organizacji pracy w placówce
  • Szersza oferta usług,  dostosowana do potrzeb lokalnej społeczności – współpraca lokalna oraz wspieranie instytucji, placówek oświatowych oraz pomocowych w tym zakresie.
  • Rozwój zespołu.

 
ODBIORCY

 

  • Pracownicy / zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Iłży.
  • Dzieci i młodzież.
  • Rodzice.
  • Nauczyciele.
  • Społeczność lokalna.

 
 
GŁÓWNE KIERUNKI DZIAŁAŃ PORANI

 
Cel: Rozszerzenie dobrej jakości standardu usług.

 
Sposób realizacji:

  • diagnostyka, opiniowanie, orzecznictwo – nacisk na jakość;
  • formy pomocy indywidualnej i grupowej odpowiadające na problemy i potrzeby społeczności lokalnej;
  • nacisk na efektywne wykorzystanie czasu pracy;
  • usprawnianie procedur;
  • terminowość wydawania opinii i orzeczeń;
  • stałe monitorowanie efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (tworzenie narzędzi ewaluacyjnych, sprawozdań, opracowywanie raportów, formułowanie wniosków, wprowadzanie zmian).


Cel: Budowanie pozycji koordynatora działań profilaktyczno – wychowawczych w powiecie.

 

Sposób realizacji:

  • rozwój osobisty pracowników poprzez udział w różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego;
  • monitorowanie potrzeb środowiska lokalnego;
  • realizacja działań profilaktyczno – wychowawczych: warsztatów, szkoleń, konferencji;
  • współpraca z PCPR, MOPS, GOPS, Policją, MOW, MODN i innymi instytucjami w realizacji działań profilaktyczno – wychowawczych;
  • publikacje pracowników na stronie internetowej poradni;
  • podejmowanie współpracy w istotnych  działaniach lokalnych: kampanie, programy profilaktyczne, zespoły interdyscyplinarne itp.

 
Cel: Poszerzanie oferty usług dostosowanej do potrzeb lokalnej społeczności – współpraca lokalna oraz wspieranie placówek oświatowych, instytucji w tym zakresie.
 

Sposób realizacji:

  • dostosowanie form, organizacji i czasu pracy do potrzeb klientów;
  • monitoring i modyfikowanie Oferty Poradni;
  • różne formy pomocy w zakresie profilaktyki;
  • warsztaty realizowane przez pracowników poradni;
  • konsultacje, mediacje, porady, działalność informacyjno-szkoleniowa;
  • współpraca w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
  • partnerstwo w realizacji lokalnych działań;
  • aktualizacja strony internetowej.

 

Cel: Rozwój zespołu.

 
Sposób realizacji:

  • dokształcanie się pracowników;
  • awans zawodowy pracowników;
  • postępowanie zgodne z Kodeksem Etycznym;
  • praca w zespołach zadaniowych;
  • podejmowanie współpracy w zespołach interdyscyplinarnych;
  • opieka nad stażystami, praktykantami;
  • zamieszczanie publikacji na stronie internetowej poradni. 

 
Cel: Promowanie placówki w środowisku lokalnym.

 
Sposób realizacji:

 

  • publikacje na stronie internetowej Poradni  dotyczące działań podejmowanych przez pracowników Poradni;
  • kontynuowanie współpracy i nawiązywanie nowych kontaktów z innymi poradniami oraz placówkami;
  • prezentowanie Oferty Poradni w środowisku – materiały promocyjne, strona internetowa;
  • aktualizowanie na bieżąco strony internetowej.

 
 
OBSZARY DZIAŁAŃ

 

  • Działania merytoryczne wewnętrzne.
  • Działania merytoryczne zewnętrzne.
  • Współpraca lokalna.
  • Rozwój zespołu.

 
 
SPODZIEWANE EFEKTY


 

  • Wzmocnienie pozycji Poradni w lokalnym systemie pomocy dziecku
    i rodzinie.
  • Dostosowanie form pomocy do potrzeb i problemów lokalnej społeczności.
  • Rozwój zespołu.
  • Lepsza współpraca Poradni z instytucjami i organizacjami z terenu powiatu.
  • Podniesienie jakości pracy.
  • Zwiększenie dostępności do usług dla różnych grup odbiorców.

 
 
KONTROLA EFEKTÓW

 

  • wewnętrzna (ewaluacja wewnętrzna, nadzór pedagogiczny);
  • zewnętrzna.

 
 

PODSUMOWANIE

 

         Kierunki rozwoju Poradni mają doprowadzić do tego, aby poradnia cieszyła się dobrą opinią wśród dzieci, młodzieży, rodziców, nauczycieli, organu prowadzącego, organu nadzorującego, aby charakteryzował ją odpowiedni poziom pomocy psychologiczno – pedagogicznej, prawidłowa organizacja pracy, szeroka oferta udzielanej pomocy oraz sprzyjająca dzieciom
i młodzieży, rodzicom i nauczycielom atmosfera.


 
Program Rozwoju Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Iłży na rok 2015 – 2016 zatwierdzony został na zebraniu Rady Pedagogicznej dnia 15.09.2015 r.

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )